maandag 23 september 2019

Kikkerpoel.

Hallo Allemaal,

Bedankt voor jullie lieve reacties op mijn dotskaart. 
Ik heb ze weer met heel veel plezier gelezen. 

Eerst zal ik wat uitleggen over mijn naam. 
Renate   en Julia schrijven altijd Tante Zus en Zus.

Bij de geboorte heb ik zoals iedereen een naam gekregen.
Elle-Jeanne ging ik heette .
Boven mij komen twee jongens,  Jan en Mart en die konden zo als verwacht,
 deze naam niet onthouden en  zeker niet uitspreken . 
Dus zeiden mijn ouders , zeg maar dat we nu een zusje hebben.
Zo gezegd zo gedaan en nu is het dus nog steeds zus . 
En zegt iedereen die mij kent Zus .
Er zijn mensen die nog niet weten dat ik een andere naam heb.
Maar die heb ik dus wel.

Renate is een dochter van mijn jongere broer Bert.

Julia is al meer dan tien jaar een hobbymaatje van me ,
nog van het oude hobbyjournaal.

Maar nu mijn kaartje , een kikkerpoel. 
Bij steelsteekje vragen ze water op je kaart.


Borduurpatroon - hobbyjournaal.
Plaatje -Kikker en dotters  - Marianne
Parels - Action

met dit kaartje doe ik graag mee bij:

Wens jullie een hele fijne dag .
Groetjes, Elle-jeanne 


22 opmerkingen:

  1. Wat een mooie borduurkaart heb je gemaakt, Elle-jeanne.
    Leuk om het verhaal achter je naam te lezen, al had ik al wel zo'n vermoeden. Om dezelfde reden heten hier in de Achterhoek ook veel mensen Zus of Broer ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig!
    Weer mooi geborduurd.
    Grappig de kikkers rond de vijver.Het patroon leent zich hier goed voor.
    Ik ken ook een paar dames die Zus heten. Ga eens vragen hoe zij aan die naam komen:)
    Sta er eigenlijk nooit bij stil of ze misschien ook anders heten:)
    Bedankt voor het meedoen aan challenge 16!
    Jij ook een fijne dag, liefs Steelsteekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kaart Elle-jeanne! Leuk om het verhaal over je naam te lezen. Ik begrijp dus dat je zelf vroeger eigenlijk geen keus had, vond je dat dan lastig of had je er niet zo'n erg in? En hoe wil je graag genoemd worden? Ik vraag me dat gewoon even af ��.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wist niet beter dan ,dat ik zus heette en dit mijn naam was.
      Elle-jeanne is natuurlijk veel mooier.

      Verwijderen
  4. Hoihoi, wat een leuk verhaaltje over je naam, hier in het dorp hebben we ook een BROER en een ZUS, die zullen dus vast ook wel een andere naam hebben...

    je kaart is schitterend.

    liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een leuk verhaal heel herkenbaar mijn tante werd ook zus genoemd vroeger tot ze het zat werd en geen antwoord meer gaf nu wordt ze gewoon Katrien genoemd zo als ze heet.
    Wat een mooi kaartje heb je gemaakt mooi die geborduurde rand
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kaart is dit toch weer.
    Alles past perfect bij elkaar.
    Heel mooi gemaakt.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat 'n leuke verhaaltjes allemaal en nou weten jullie ook wie ik ben , leuk toch !


    Maar wat heeft die Zus'n inspiratie zeg en weer zo'n heel mooi kaartje gemaakt , toppie


    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schitterende kaart. Zo mooi het borduurtje met het plaatje en de extra's (rietpluim en kikkers). Echt een topper! groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook ik heb heel lang in Brabant gewoond en ik kende ook een Zus en Zusje, dat was vroeger heel gewoon.
    Mooie kaart met een heel leuk borduurtje, weer super gedaan,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Pracht kaart en een prachtig verhaal! Prachtig geborduurd en een mooie kikkerpoel in het midden! Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie kaart. Leuk met de kikkers er bij.
    En leuk verhaal van je naam.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtuge kaart Elle-J. Supermooi zoals je het patroon met dit leuke plaatje hdbt gecombineerd. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige kaart met het mooie borduurpatroon en plaatje.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig verhaal over je naam :) leuk dat je dat deelt. Je kaartje is weer mooi als altijd: borduurgaren passen mooi bij het plaatje en de kikkertjes maken het geheel mooi af

    Hobbygroet Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige kaart!
    Zo mooi borduurwerk, mooie kleuren heel leuk met de kikkers?
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Als kind zijnde weet ik nog heel goed dat er een geborduurde "E" op jullie overloop heeft gehangen. Toen ik mijn communie deed, kreeg ik van oma zo'n zelfde geborduurde "R" (van Renate). Dus die "E" heb nooit gesnapt. Maar gelukkig wist ons pap dat misterie voor mij op te lossen, want mijn tante Zus heet dus eigen tante Elle-Jeanne. Tante Zus klinkt ook gewoon veel beter ;o)
    Je kaartje is kei mooi geworden.
    Super leuk dat je meedoet aan onze challenge.
    Ik hoope dat je ook de volgende keer weer bij bent.

    -xies- Renate.
    (DT The Sketchy Challenges)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk dat je even uitlegt hoe het zit. Ik had al zo'n vermoeden. Je het ook wel een heel mooie naam, Elle-Jeanne. Maar ik snap dat je broers dat niet konden zeggen. Zo heeft onze Willemijn heel lang Pippi gegeten...
    Je kaart is erg leuk met die kikkers!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je naam is prachtig, maar begrijpelijk dat hij vooral voor jonge kinderen erg moeilijk is.
    Je kikkerkaart is erg leuk geworden.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk verhaal bij je mooie naam!
    Je kaartje is prachtig, heel mooi borduurwerk.

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Beautiful! Love this lovely image of the bridge. And what a gorgeous design with these frogs. Love it. Thanks so much for sharing and for playing along at Papercraft Challenges.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo dat misterie over je naam is duidelijk. Wat fijn dat je het even uitlegt, want ik las bij Renate al een keer een reactie waaronder jij schreef tante Zus, Ik snap dat Elle-jeanne voor kinderen moeilijk uit te spreken is. Je kikkerkaartje is erg mooi geworden...Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie lieve reacties.
Lees ze altijd met heel veel plezier.
Lieve groetjes Elle-jeanne